اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

استفاده خلاقانه از وسایل دور ریختنی+تصاویر

خلاقیت با وسایل بازیافتی از ایده‌های سازمان مردم نهاد بلادشاپور است.

استفاده خلاقانه از وسایل دور ریختنی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، خلاقیت با وسایل بازیافتی ایده‌هایی است که سازمان مردم نهاد بلادشاپور چند سالی می‌شود در دهدشت بنا نهاده است.

از طراحی دکوراسیون در مبلمان شهری تا جمع‌آوری درب بطری‌های بلا استفاده و تهیه ویلچر برای نیازمندان نمونه‌هایی از اقدامات انجام گرفته گروه بلادشاپور در راستای صیانت از محیط زیست بوده و مورد توجه شهروندان قرار دارد.

 

تبدیل مواد دور ریختنی به وسایل مفید یک ایده خوب برای زیباسازی محیط شهری، یک راه خوب برای کاهش آلودگی محیط زیست و استفاده دوباره از وسایلی است که شاید کمتر قابل توجه باشند.

و حالا استفاده از قوطی‌های دورریز جا سیگاری‌هایی ساخته و روی نیمکت‌های پارک‌ها تعبیه شده تا از رهاسازی ته سیگار در فضای سبز جلوگیری شود.

فراموش نکنیم که همواره خطرناک ترین فجایع در اثر غفلت بشر و کوچک شمردن مسائل ریز ولی پراهمیت رخ می‌دهد!

تصور عمومی اکثریت این است که سیگار تا وقتی که روشن است و دود و گرمایی بیرون می‌دهد خطرناک و نگران کننده است در حالی که از ضررهای بعدی آن که به موجب رهاسازی ته سیگار در محیط به بار می‌نشیند غافل و ناهشیاریم.

جالب است بدانید ته سیگارِ ریز و کوچک و ناچیزی که به راحتی در هر کجا از محیط رهایش می‌کنیم حدود ۷۰ ماده سرطان‌زا همراه خودش دارد و در صورت بارندگی هر عدد از آن حدود یک متر مربع از زمین اطرافش را آلوده می‌کند!

سازمان مردم نهاد بلادشاپور از حیث اهمیت این زباله‌های کوچک اما خطرآفرین برای سومین بار مبادرت به نصب قوطی‌های کوچک «جمع‌آوری ته سیگار» ورزید.

بلادشاپور این جاسیگاری‌ها را از طریق جمع‌آوری قوطی‌های دورریز تولید کرده و امیدوار است مردم شهر زیبایمان نسبت به انداختن «ته‌سیگارها» به درون این وسایل استمرار داشته باشند.

انتهای پیام/82016/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول